wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Dławienie przepływu wody i powietrza

Posted in Uncategorized  by admin
February 17th, 2018

Dławienie przepływu wody i powietrza stwarza dobre możliwości regulacji temperatury, lecz posługiwanie się dwoma dźwigniami sterującymi jest kłopotliwe, a ponadto jednoczesne ich ustawianie w najkorzystniejszych położeniach przez kierowcę zbytnio zaprząta jego uwagę, wpuszczanie świeżego powietrza; regulacja temperatury wnętrza nadwozia polega na zwiększaniu lub zmniejszaniu intensywności dodatkowego dopływu świeżego powietrza, z pominięciem nagrzewnicy; z dźwignią przepustnicy sterującej sprzężony jest zwykle zawór odcinający wymiennik ciepła; dzięki temu w końcowej fazie zmniejszania dopływu dodatkowych ilości świeżego powietrza przymyka się zawór odcinający dopływ wody, czyli jednocześnie maleje intensywność nagrzewania wnętrza nadwozia, — sterowanie samoczynne; termostat umieszczony w strumieniu powietrza napływającego do nagrzewnicy umożliwia zapewnienie skutecznej regulacji, przy czym reakcje termostatu na zmiany temperatury świeżego powietrza są na ogól dostatecznie szybkie; wymaganą charakterystykę ogrzewania uzyskuje się najłatwiej w razie przewietrzania wnętrza nadwozia wskutek dynamicznego naporu powietrza i zastosowania pomocniczego wentylatora oraz samoczynnej przepustnicy ograniczającej intensywność wentylacji w miarę podwyższania się szybkości jazdy. Systemy regulacji oparte na stosowaniu termostatu reagującego na zmiany temperatury wnętrza nadwozia obecnie już zarzucono. Temperatura wewnątrz nadwozia zmienia sie bowiem z dużą bezwładnością i tym samym termostat reaguje z niedopuszczalnym opóźnieniem, kiedy osoby we wnętrzu nadwozia odczuwają już nieprzyjemne zmiany temperatury. Ogrzewanie gazami spalinowymi Rozprężone już gazy spalinowe uchodząc z cylindrów unoszą ze sobą duże ilości ciepła, stanowiące 28. . .3500 ciepła wywiązującego się wskutek spalania mieszanki paliwa z powietrzem. Ciepło zawarte w spalinach może być wykorzystane do ogrzewania wnętrza nadwozia. Z uwagi na sposób przekazywania ciepła spalin do powietrza wewnątrz nadwozia ogólnie rozróżnia się trzy systemy ogrzewania gazami spalinowymi : — system grzejnikowy bezpośredni, system wentylacyjno-ogrzewczy, system grzejnikowy pośredni (wodny lub parowy). System grzejnikowy, bezpośredni, stosowany jeszcze w niektórych pojazdach, polega na przepuszczaniu spalin przez grzejniki odpowiednio rozmieszczone w nadwoziu. [przypisy: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, serwis niszczarek, Wynajem aut Poznań ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: serwis niszczarek Wynajem aut Poznań Wypożyczalnia samochodów Gdańsk