samochody powindykacyjne

Ograniczanie zakłóceń elektrostatycznych

Zakłócenia w odbiorze radiowym mogą być także powodowane przez tarcie mechaniczne, wywołujące powstawanie ładunków elektrostatycznych na elementach o właściwościach dielektrycznych, np. na oponach, okładzinach i taśmach hamulcowych lub klinowych pasach napędowych. Źródła takich zakłóceń likwiduje się przez przewodowe łączenie z masą cześci, na których mogą gromadzić się ładunki elektrostatyczne — np. osadzając na piastach sprężyny antystatyczne. Zapobieganie tworzeniu sie ładunków elektrostatycznych na oponach jest dość trudne, przy czym z reguły trzeba stosować ...

Układ grzejnikowy

Sposób taki jest wprawdzie najprostszy, lecz nie zapewnia równomiernego ogrzewania całego wnętrza nadwozia. Ponadto grzejniki łatwo nadmiernie się rozgrzewają, a osadzający się na niej pył i inne zanieczyszczenia ulegając częściowemu spiekaniu zanieczyszczają atmosferę wnętrza. Urządzenie do bezpośredniego ogrzewania spalinami składa się z układu rur podłączonego równolegle do rury wydechowej silnika i wyposażonego w zawór do kontrolowania przepływu gazów spalinowych przez grzejnik. Układ grzejnikowy powinien byt podłączony do rury wydechowej możliwie blisko silnika, gdzie...

Moce samochodowych nadajników radiotelefonicznych

Moce samochodowych nadajników radiotelefonicznych wynoszą około 10 W, a średnio ich zasięg dochodzi do około 50 km. W celu zapewnienia ciągłości radiotelefonicznej na dużym obszarze tworzy się siec pośrednich stacji odbiorczych, połączonych liniami przewodowymi z centralną stacją dużej mocy (np. 250 W czy 0,5 kW). Pasażer samochodu uzyskuje połączenie radiotelefoniczne z innym samochodem lub abonentem przyłączonym do sieci telefonicznej stałej za pośrednictwem stacji centralnej lub ewentualnie stacji pośrednich, utrzymując z nimi łączność radiowa. Łączność abonenta stał...

samochody powindykacyjne

Przy nawierzchniach zlodowaciałych współczynnik tarcia przy ślizganiu się po lodzie wynosi około 0,10, tej wartości zatem nie powinna przekraczać przechyłka w łuku na drogach publicznych. Przepisy techniczne niektórych państw dopuszczają dla łuków stosowanie mniejszych szybkości ruchu niż dla prostej, co pozwala na stosowanie w trudnych warunkach mniejszych wielkości promieni łuków. Przechyłki poprzeczne stosuje się w USA o wielkości największej dopuszczalnej 0,083 w Niemczech 0,08, a w Anglii 0,06 - 0,10. Przepisy techniczne w Związku Radzieckim przyjmują wielkość przechył...

Najnowsze zdjęcia w galerii samochody powindykacyjne :



Skladowiska zwykle, Skladowiska otwarte

Składowiska zwykłe, Składowiska otwarte. Najbardziej rozpowszechnione w budownictwie drogowym materiały i to masowego użycia, np. kruszywo, kamień łamany, brukowiec, kostka kamienna, krawężniki, prefabrykaty betonowe, kliniki te mogą być przechowywane na składowiskach otwartych. To samo dotyczy drewna i stali, na które nie wpływa szkodliwie krótkotrwałe przechowywanie na otwartym powietrzu. Place przeznaczone na składowiska otwarte muszą być odpowiednio do tego celu przystosowane, a więc oczyszczone, wyrównane, pozbawione darni i humusu, a przede wszystkim należycie odwodnione.

Montaż i demontaż przęseł

Montaż i demontaż przęseł powinien odbywać się wyłącznie urządzeniami mechanicznymi o napędzie elektrycznym. Zasilające gniazda wtykowe powinny być rozmieszczone w pobliżu stołów montażowych i demontażowych, najlepiej pośrodku stołu. Odległość gniazd wtykowych nie może przekraczać 50 m, Użytkowane dotychczas stoły i narzędzia elektryczne, takie jak wiertarki do nawiercania otworów w podkładach, zakrętarki do wkręcania Wkrętów i dokręcania śrub łubkowych, piły do przecinania szyn, wiertarki do nawiercania otworów w szynach i szlifierki do usuwania spływów powinny by...

Ogrzewanie

Wymianę powietrza wskutek jego dynamicznego naporu zapewnia się najrozmaitszymi metodami. Najprostszy sposób stosowany w razie potrzeby we wszelkiego rodzaju pojazdach polega na otwieraniu okien lub uchylaniu wywietrzników. Intensywność wymiany powietrza można przy tym wydatnie zwiększać przez wykonanie wylotów zużytego powietrza w miejscach, w których panuje małe podciśnienie wywołane ruchem samochodu, przez co uzyskuje się dodatkowo wysysanie powietrza z wnętrza nadwozia. Aby zapewnić częściowa choćby kontrolę przewietrzania zamkniętych nadwozi wskutek dynamicznego naporu powietr...