Jeżeli wykorzystuje się jednocześnie oddziaływanie wentylatora i dynamiczny napór powietrza, temperatura wnętrza nadwozia kształtuje się pośrednio w stosunku do temperatur uzyskiwanych w razie przewietrzania tylko przy użyciu wentylatora lub jedynie wskutek naporu dynamicznego. W zakresie niskich szybkości jazdy przeważa wpływ wentylatora, a w razie wysokich prędkości ruchu samochodu — wpływ naporu dynamicznego. Podobnie kształtują się pośrednie temperatury w przypadku ogrzewania mieszaniny powietrza świeżego i krążącego w nadwoziu, przetłaczanej przez nagrz...
Spaliny z komory spalania uchodzÄ… zwykle przez rurÄ™ grzewczÄ… do tÅ‚umika, skÄ…d rurÄ… odlotowÄ… odprowadzane sÄ… na zewnÄ…trz. Komora spalania, rura grzewcza i tÅ‚umik omywane SÄ… z zewnÄ…trz cieczÄ… poÅ›redniczÄ…cÄ… w przekazywaniu ciepÅ‚a — z reguÅ‚y wodÄ…. Gaźnik oraz zawór zwrotny znajduje siÄ™ zwykle w górnej, oddzielonej podwójna Å›ciankÄ…, części nagrzewnicy. Gaźnik wyposażony jest w urzÄ…dzenie korygujÄ…ce ilość paliwa rozpylanego w komorze zmieszania za leżnie od temperatury powietrza. Urzadzenie to skÅ‚ada SiÄ™ z wygiÄ™tej bimetalowej pÅ‚ytki sterujÄ…cej poloÅ...
Przykład obliczania powierzchni placu. Założenia. Całkowita ilość materiałów potrzebna do wykonania 1 m (bieżącego) nawierzchni betonowej wynosi 2,0 m, przeciętny dzienny postęp budowy 200 m (bieżących), przewidziana długość odcinka drogi, który ma być wykonany z danego składu materiałowego, 12 km. Z powyższych założeń wynika, że ilość dni roboczych wyniesie: 12000 a uwzględniając 10% czasu na niepogodę 66 dni. Przeciętne dzienne zużycie materiałów wyniesie: 200 X 2,0 = 400 m. Wskaźnik nieregularności dostaw kruszywa ustalamy w wysokoś...