Szczegóły skrzyżowań i inne bardziej szczegółowe rysunki wykonuje się na rysunku planu sytuacyjnego w większej skali lub też sporządza się osobny rysunek. Dla istniejących projektów przebudowy dróg plany sytuacyjne powinny zawierać trasę drogi istniejącej z wyraźnym pokazaniem odcinków podlegających przebudowie. Zasadniczymi normatywami dla planu sytuacyjnego są: a) najmniejsze promienie łuków poziomych, b) najmniejsze dopuszczalne proste wstawki między łukami, c) długości krzywych przejściowych, d) szerokości korony drogi i nawierzchni, ...
W celu polepszenia warunków bezpieczeÅ„stwa i wygody ruchu na Å‚ukach poziomych Å‚uki te staramy siÄ™ konstruować, stosujÄ…c odpowiednio duże promienie, krzywe przejÅ›ciowe, rampy i przechyÅ‚ki poprzeczne nawierzchni. Oprócz tego, nawierzchnia drogi w dostosowaniu do ruchu zostaje odpowiednio poszerzona stosuje siÄ™ również urzÄ…dzenia majÄ…ce na celu zapewnienie dobrej widocznoÅ›ci. JednoczeÅ›nie należy wspomnieć, że pomimo obniżenia wartoÅ›ci technicznej trasy drogowej przez umieszczenie w niej wiÄ™kszej iloÅ›ci Å‚uków trasy drogowe proste majÄ… równieÅ...
Układ napędowy mechanizmu jazdy składa się ze sprzęgła głównego, pięciobiegowej skrzynki biegów (z biegiem wstecznym) i przekładni głównej z mechanizmem różnicowym, przenoszącym moment obrotowy na koła mostu tylnego. Skrzynka biegów, po wyłączeniu mechanizmu jazdy, za pośrednictwem przekładni redukcyjnej i pasowej napędza prądnicę synchroniczną (N = — 25 kVA, U = 100 = 29 A, f = 50 Hz). Prądnica jest umieszczona ramie podwozia z tyłu, za kabiną kierowcy. Ma ona specjalne uzwojenie wzbudzające, które pozwala na utrzymanie przy 1500 obr/m...