Wózek podpakietowy
Na platformach zamiast przenośników rolkowych mogą być wmontowane szyny, stanowiące tor pod wózki podpakietowe. Szyny długości całego składu są łączone specjalnymi przegubami lub są zespawane i na stałe przytwierdzone do podłogi platform. Pakiety przęseł spoczywają na wózkach, które umożliwiają łatwe przeciąganie przęseł podczas wymiany toru i łagodne wpisywanie się całego składu z przęsłami w łuk. Dolne przęsło pakietu jest ułożone w taki sposób, że stopki szyn opierają się o belkę przesuwną wózka, a podkłady obejmują wózek z obu stron. Pod jeden pakiet przęseł 30-metrowyeh należy wykorzystać pięć wózków. Wózek podpakietowy składa się z belki przesuwnej, koryta, ramy i rolek. Konstrukcja wózka jest usztywniona krzyżulcami. Belka przesuwna jest zespawana z blach i kształtowników, a wewnątrz niej są ułożyskowane rolki toczne, które umożliwiają swobodne przemieszczanie się belki w korycie wózka. Do górnej powierzchni belki są przyspawane ograniczniki, w których znajdują się otwory do połączenia śrubami belki z korytem na stałe. Do koryta wózka są przyspawane krzyżulce i rama, w której są osadzone cztery rolki. Rolki są w łożyskach kulkowych wbudowanych w osady. Do zabezpieczenia pakietów przęseł przewożonych na wózkach podpakietowych nadają się najbardziej stałe urządzenia zabezpieczające w posta ci opór bramowych i imadeł szynowych. W niektórych dyrekcjach okręgowych kolei państwowych z powodzeniem są stosowane zabezpieczenia z odpowiednio łączonych i powyginanych kłonic oraz opórek przeciwpełznych Rambachera. Przenośne urządzenia zabezpieczające nie zapewniają jednak całkowitego bezpieczeństwa ruchu kolejowego i dlatego powinny być zastąpione stałymi urządzeniami zabezpieczającymi. [hasła pokrewne: range rover warszawa, getin bank poleasingowe, auto gratka komisy ]