wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Posts Tagged ‘moja honda szybsza niż wygląda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
February 10th, 2019

Zbyt mały kąt skrętu daje w wyniku zbyt krótką krzywą na załamaniu trasy w planie. W takim przypadku łuk między dostatecznie długimi prostymi wygląda jak gwałtowne załamanie. W celu utrzymania płynności trasy niekiedy stosuje się sztuczne powiększenie kąta skrętu lub też znaczne powiększenie promienia łuku. Promienie łuków poziomych przy małych kątach skrętu na niektórych drogach magistralnych już wybudowanych sięgają 50 000 m. W terenie równinnym odcinki o długich prostych można stosować tylko w przypadkach, jeżeli widoczność na końcu długiej prostej zamyka jakiś obiekt, wyraźnie odbijający się na tle krajobrazu, np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda szybsza niż wygląda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
February 10th, 2019

Oprócz tego, w celu złagodzenia działania siły odśrodkowej przy wjeździe pojazdu z prostej na łuk stosuje się krzywe przejściowe. Plan sytuacyjny drogi obejmuje, prócz podania osi trasy, również wiele szczegółów oznaczeniu zasadniczym dla zadań eksploatacyjnych trasy. Rozróżniamy plany orientacyjne trasy (załączniki do projektu wstępnego drogi) oraz plany sytuacyjne, bardziej szczegółowe, załączane do projektu techniczno-roboczego. Plany orientacyjne wykonuje się w skali 1 : 25000 lub też w skali 1 : 50000. Dla odcinków trudniejszych plany orientacyjne wykonuje się w skali 1 : 10000. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda szybsza niż wygląda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
February 10th, 2019

Tego rodzaju ruch pod wpływem działania siły odśrodkowej powoduje wzmożone zużycie opon, potrzebę użycia większej siły pociągowej i zwiększenie zużycia materiałów pędnych. Wymaganie normalnego zużycia opon powodowałoby ograniczenie kąta do 1°, w takim przypadku nadmierne zużycie paliwa nie przekraczałoby jeszcze 10 – 12%. Wyznaczenie promienia łuku poziomego powinno się odbywać dla dwóch zasadniczych przypadków: 1) dla dróg poza obrębem miejscowości w normalnych warunkach terenowych, w dostosowaniu do ruchu z szybkością podstawową 2) dla dróg w terenie gęsto zaludnionym lub w trudnych warunkach terenowych w dostosowaniu do ruchu z szybkością ograniczoną ten przypadek odpowiada również wilgotnym stanom nawierzchni. Wielkość promienia łuku zależy od szybkości ruchu i od wielkości współczynnika siły poprzecznej, zgodnie z równaniem. Jak widać z zestawienia, zależność współczynnika (1 a zatem i promienia łuku, od współczynnika pr zyczepności cp istnieje tylko dla przypadku zapewnienia bezpieczeństwa na zarzucenie samochodu. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda szybsza niż wygląda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
February 10th, 2019

Magazynowanie cementu. Od należytego magazynowania cementu w dużym stopniu zależy jakość i koszt wykonywanych robót, dlatego też magazyny cementu powinny być pod specjalną opieką laboratorium polowego. Cement jest dostarczany obecnie przez cementownię w workach papierowych. Magazyn cementu powinien być podzielony na działki, w których składa się worki jeden na drugim z przewiązaniem szczelin między workami, maksymalna wysokość warstwy worków może wynosić 2 m, czyli średnio około 2,3 t/m2. Na wielkie budowy drogowe oraz do wytwórni mas betonowych w niedalekiej przyszłości zostanie wprowadzony transport cementu bez opakowania, tj. Read the rest of this entry »

Comments Off

Next Entries »