wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Przy nawierzchniach zlodowacialych wspólczynnik tarcia przy slizganiu sie po lodzie wynosi okolo 0,10, tej wartosci zatem nie powinna przekraczac przechylka w luku na drogach publicznych

Posted in Uncategorized  by admin
July 5th, 2018

Przy nawierzchniach zlodowaciałych współczynnik tarcia przy ślizganiu się po lodzie wynosi około 0,10, tej wartości zatem nie powinna przekraczać przechyłka w łuku na drogach publicznych. Przepisy techniczne niektórych państw dopuszczają dla łuków stosowanie mniejszych szybkości ruchu niż dla prostej, co pozwala na stosowanie w trudnych warunkach mniejszych wielkości promieni łuków. Przechyłki poprzeczne stosuje się w USA o wielkości największej dopuszczalnej 0,083 w Niemczech 0,08, a w Anglii 0,06 – 0,10. Przepisy techniczne w Związku Radzieckim przyjmują wielkość przechyłek 0,06. Niezależnie od urządzeń szybkość pojazdów na łuku wynosi 0,55 – 0,10 szybkości podstawowej na prostej. Dotyczy to przede wszystkim samochodów ciężarowych i autobusów. Przy projektowaniu dróg w osiedlach i ulic miejskich nie stosuje się przechyłek ze względu na małą szybkość ruchu. Warunki techniczne ZSRR przewidują dla przypadków trudnych projektowania dr g stosowanie wyjątków przy projektowaniu przechyłek w łukach. Do dróg górskich przy trasowaniu na stokach o pochyleniu ponad 30°, przy stosowaniu łuków poziomych o środku położonym po stronie dolnej, stosuje się przechyłki jednostronne w kierunku od góry stoku, a więc w kierunku przeciwnym, niż to jest wymagane ze względu na działanie siły odśrodkowej. Przechyłkę taką wykonuje się zazwyczaj 0,01 jej przeznaczeniem jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu. Odcinki tak urządzone ogranicza się znakami zmniejszenia szybkości ruchu. [więcej w: wynajem z oc sprawcy, serwis niszczarek, przeciski pod drogami ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: przeciski pod drogami serwis niszczarek wynajem z oc sprawcy