wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Układ grzejnikowy

Posted in Uncategorized  by admin
September 16th, 2018

Sposób taki jest wprawdzie najprostszy, lecz nie zapewnia równomiernego ogrzewania całego wnętrza nadwozia. Ponadto grzejniki łatwo nadmiernie się rozgrzewają, a osadzający się na niej pył i inne zanieczyszczenia ulegając częściowemu spiekaniu zanieczyszczają atmosferę wnętrza. Urządzenie do bezpośredniego ogrzewania spalinami składa się z układu rur podłączonego równolegle do rury wydechowej silnika i wyposażonego w zawór do kontrolowania przepływu gazów spalinowych przez grzejnik. Układ grzejnikowy powinien byt podłączony do rury wydechowej możliwie blisko silnika, gdzie spaliny są jeszcze dostatecznie gorące. Przeważnie jako zawór regulacyjny stosuje sie przepustnicę ustawianą tylko w dwóch położeniach skrajnych „otwarte” (przepływ spalin przez grzejnik) oraz „zamknięte” (wyłączenie ogrzewania). Rury grzejnika mają przeważnie przekroje owalne, co zmniejsza ich skłonność do drgań. Czynną powierzchnię wymiany ciepła w grzejniku zwiększa się zwykle przez odpowiednie użebrowanie. W dużych pojazdach najczęściej stosuje się długie grzejniki rurowe, umieszczone wzdłuż Ścian bocznych nadwozia. Aby ułatwić usuwanie kondensatu rurę grzejnikową pochyla się nieco w kierunku przepływu gazów spalinowych i w najniższym miejscu instaluje korek spustowy. System wentylacyjno -ogrzewczy polega na doprowadzaniu do nagrzewnicy, przez którą przepływają spaliny, świeżego powietrza chwytanego w górnej cześci nadwozia lub kabiny kierowcy. W razie wyłączenia ogrzewania, urządzenie takie służy jedynie do przewietrzania. Najprostszy układ ma urządzenie z nagrzewnicą, w którym część powietrza tlo- czonego przez wentylator układu chłodzenia silnika dopływa do wnętrza nadwozia. Zapewnia to dość równomierne do ogrzewania gazami spalinowymi ogrzewanie nadwozia oraz umożliwia doprowadzanie ciepłego powietrza na przednią szybe. Bardziej rozbudowane urządzenie ogrzewcze ma wentylator, który wymusza dostatecznie intensywny przepływ świeżego powietrza przez nagrzewnicę, a w razie wyłaczenia ogrzewania zapewnia tylko przewietrzanie wnętrza nadwozia. [przypisy: malowanie felg motocyklowych, bmw warszawa otomoto, moja honda szybsza niż wygląda ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bmw warszawa otomoto malowanie felg motocyklowych moja honda szybsza niż wygląda