wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Mechanizm różnicowy POWR-LOK

Posted in Uncategorized  by admin
September 14th, 2018

Szybsze obracanie się jednego z kół pędnych niż drugiego jest możliwe dopiero wskutek przezwyciężania oporów tarcia przeciwstawiających się poślizgowi czaszy oporowej, osadzonej na półosi danego kola pędnego, względem koła mechanizmu różnicowego. Jeżeli jedno z kół pędnych traci przyczepność do nawierzchni i zaczyna wirować swobodnie, mechanizm różnicowy POWR-LOK przekazuje jednak moment obrotowy na drugie koto pędne, .dzięki oporom tarcia przeciwstawiającym się poślizgowi czaszy oporowej jego półosi względem kosza, co stanowi zasadniczą różnicę w porównaniu ze zwykłym mechanizmem różnicowym, stożkowym lub walcowym. Mechanizm różnicowy POWR-LOK zapobiega skutecznie ugrzęźnięciu samochodu w razie poślizgu jednego z kół pędnych, ponieważ na drugie koło pędne działa wówczas moment obrotowy wynikający z oporów tarcia pomiędzy czasza oporową i koszem (lub między tarczami sprzęgła). Wspomniane opory tarcia są proporcjonalne do nacisku pary satelitów na czaszę oporową, czyli i do chwilowego momentu obrotowego, oddawanego przez przekładnię główną, Stanowi to pod pewnymi względami istotną niedogodność, ponieważ podczas zakręcania rozpędzanego samochodu (duże obciażenie silnika) mechanizm różnicowy POWR-LOK usiłując utrzymać jednakowe prędkości obrołowe kół pędnych powoduje ich poślizg względem nawierzchni, a więc i wzmożone zużycie Ogumienia. System TRAC-AIDE (produkcja Eaton Manufacturing Co, oraz E. N. V. Co. Ltd.). Stożkowy mechanizm różnicowy o dwóch satelitach jest wyposażony w dwa sprzęgła wielotarczowe, osadzone pomiędzy oporowymi powierzchniami kół koronowych i członów kosza. Dzięki odpowiedniemu doborowi kształtów zębów kół stożkowych (kąt przyporu w zakresie 22,5…240) podczas przekazywania napędu satelity usiłują rozsunąć koła koronowe, wskutek czego zaciśnięte tarcze sprzęgieł dzięki oporom tarcia usiłują zmuszać koła koronowe do obracania się wraz z koszem. Mechanizm różnicowy TRAC-AIDE pomimo odmiennej konstrukcji działa identycznie jak mechanizm różnicowy POWR-LOK. W niektórych mechanizmach różnicowych TRAC-AIDE stosowane są układy z czterech satelitów, co nie wpływa na sposób pracy. [więcej w: zawieszenie off road, otomoto krotoski cichy poznań, otomoto krotoski cichy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: otomoto krotoski cichy toyota pewne auto warszawa zawieszenie off road