wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Przekładnia hydrokinetyczna

Posted in Uncategorized  by admin
September 21st, 2018

Zmianę kierunku obrotu walu zdawczego zapewnia przekładnia hydrokinetyczna (pracując w zakresie przełożeń 1,0. . .1,5), a przekładnia planetarna duże dodatkowe przełożenie zwalniające. Zakresy pracy zespołu: P-N-D-L-R. W zakresie D hydrauliczny układ sterujący samoczynnie przełącza bieg zwolniony na bieg bezpośredni lub odwrotnie, zależnie od szybkości jazdy i obciążenia silnika. Podczas korzystania z zakresu L zespół przekazuje napęd stale na biegu zwolnionym. System FORD-O-MATIC 1949 lub FORD-O-MATIC Three Speed. Automatyczne skrzynki biegów stosowane w rozmaiłych wykonaniach w samochodach FORD (modele FORD-O-MATIC), MERCURY (modele MERC-O-MATIC) oraz LINCOLN (modele TURBO-DRIVE) z biegiem lat ulegały rozmaitym modyfikacjom, jednak bez istotnych zmian w konstrukcji. Typowy zespół FORD-O-MATIC 1949 składa się z przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina oraz kierownica, zakres przełożeń . . .2,1 lub 1,0. . .1,9), współpracującej z zespoloną przekładnią planetarną, która zapewnia trzy biegi do jazdy w przód oraz bieg tylny. Bieg zwolniony włącza hydrauliczny układ sterujący przez włączenie przedniego sprzęgła oraz tylnego hamulca, przy czym tylne sprzęgło oraz przedni hamulec pozostają wyłączone. W takiej sytuacji przednie sprzęgło łączy wał turbiny przekładni hydrokinetycznej z małym kołem słonecznym przekładni planetarnej, a jej koszyk satelitów jest utrzymywany w bezruchu przez tylny hamulec. W rezultacie przekładnia planetarna pracuje z dużym przełożeniem zwalniającym (zwykle 2,44), a napęd jest przekazywany przez małe koło słoneczne, krótkie satelity, długie satelity i koło pierścieniowe na wał zdawczy. Bieg pośredni włącza układ sterujący przez włączenie przedniego sprzęgła i przedniego hamulca, przy czym tylne sprzęgło i tylny hamulec pozostają wyłączone. W takiej sytuacji napęd jest przekazywany tą samą drogą co i na biegu zwolnionym, lecz wskutek unieruchomienia dużego kola slonecznego (przez przedni hamulec) duże satelity przekręcają koszyk satelitów współbieżnie z małym kołem słonecznym, a przekładnia planetarna pracuje z małym przełożeniem zwalniającym (zwykle 1,48). [przypisy: otomoto krotoski cichy Warszawa, mechanizm zwrotniczy, otomoto krotoski cichy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mechanizm zwrotniczy otomoto krotoski cichy oznaczenia opon samochodowych