wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
July 9th, 2018

Zbyt mały kąt skrętu daje w wyniku zbyt krótką krzywą na załamaniu trasy w planie. W takim przypadku łuk między dostatecznie długimi prostymi wygląda jak gwałtowne załamanie. W celu utrzymania płynności trasy niekiedy stosuje się sztuczne powiększenie kąta skrętu lub też znaczne powiększenie promienia łuku. Promienie łuków poziomych przy małych kątach skrętu na niektórych drogach magistralnych już wybudowanych sięgają 50 000 m. W terenie równinnym odcinki o długich prostych można stosować tylko w przypadkach, jeżeli widoczność na końcu długiej prostej zamyka jakiś obiekt, wyraźnie odbijający się na tle krajobrazu, np. grupa drzew, góra, dzwonnica itp. W pewnych warunkach stosowanie długich prostych jest możliwe również przy zadrzewieniu alejowym. Stosowanie nadmiernie długich prostych nie jest wskazane. Proste stosowane na długość kilku kilometrów są monotonne. Działają one nużąco na kierowcę i z tego powodu nie zapewniają w sposób należyty warunków bezpieczeństwa ruchu oprócz tego, długie proste trudno jest dostosować do krajobrazu. Dlatego przy trasowaniu dróg magistralnych ogólnie panuje zasada, że nie należy stosować prostych dłuższych niż 2 km. Krzywizny poziome stosuje się o możliwie jak największych promieniach, przy czym obowiązkowo należy stosować krzywe przejściowe. [podobne: atosiban, acetazolamid, spreżyny talerzowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: acetazolamid atosiban spreżyny talerzowe