wypożyczalnia samochodów Warszawa
wypożyczalnia i wynajem samochodów Warszawa

Posts Tagged ‘moja honda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
September 3rd, 2019

Zbyt mały kąt skrętu daje w wyniku zbyt krótką krzywą na załamaniu trasy w planie. W takim przypadku łuk między dostatecznie długimi prostymi wygląda jak gwałtowne załamanie. W celu utrzymania płynności trasy niekiedy stosuje się sztuczne powiększenie kąta skrętu lub też znaczne powiększenie promienia łuku. Promienie łuków poziomych przy małych kątach skrętu na niektórych drogach magistralnych już wybudowanych sięgają 50 000 m. W terenie równinnym odcinki o długich prostych można stosować tylko w przypadkach, jeżeli widoczność na końcu długiej prostej zamyka jakiś obiekt, wyraźnie odbijający się na tle krajobrazu, np. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
September 3rd, 2019

Plany sytuacyjne należą do zbioru rysunków projektu techniczno roboczego. Z tego powodu ich opracowanie jest nieco inne. Plany takie podają, prócz osi drogi, również szerokość jej korony i nawierzchni, odwodnienie (rowy, dreny i sączki), szczegóły zjazdów i skrzyżowań, umiejscowienie znaków wysokościowych itp. Plan sytuacyjny zawiera wszystkie elementy techniczne projektu, mające wpływ na położenie sytuacyjne drogi w terenie. Plany sytuacyjne należy również opracowywać na podkładzie mapy warstwicowej z podaniem wszystkich szczegółów sytuacyjnych terenu, mających jakikolwiek wpływ na trasę drogi i na koszt projektowanych robót. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
September 3rd, 2019

OBLICZENIE PROMIENI ŁUKÓW POZIOMYCH . Na pojazd drogowy w czasie przejazdu przez łuk poziomy, prócz siły pociągowej i siły ciężkości, działa również siła odśrodkowa, skierowana na zewnątrz łuku i usiłująca pojazd przesunąć po nawierzchni lub też wywrócić. Ponieważ siła odśrodkowa jest w stosunku prostym do kwadratu szybkości i w odwrotnym do wielkości promienia łuku poziomego, wzrost jej jest niebezpieczny, zwłaszcza przy ruchu ze znacznymi szybkościami przez łuki o małych promieniach. Oprócz działania bezpośredniego siły odśrodkowej na samochód, tj. oprócz usiłowania przesunięcia lub wywrócenia samochodu, siła odśrodkowa wywiera również istotny wpływ na zmianę warunków kierowania samochodem wskutek zmiany układu obciążenia poszczególnych kół. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
September 3rd, 2019

W zależności od warunków ruchu należy ustalić wielkość współczynnika 1. Działanie siły odśrodkowej przy wjeździe samochodu na łuk odczuwa pasażer jako uderzenie i przechylanie się w kierunku poprzecznym. Dla wygody ruchu ważne jest, aby wielkość siły odśrodkowej nie przekraczała wielkości, przy której opisany wpływ można odczuć. Jak wskazuje doświadczenie, przy wartości współczynnika siły poprzecznej 1 = 0,1 pasażer, który nie patrzy na drogę, nie może rozróżnić, czy ruch odbywa się na prostej, czy też na łuku. Przy wielkości 1 = 0,2 ruch po krzywej wyczuwa się wyraźnie i jest niewygodny. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
September 3rd, 2019

Przykład obliczania powierzchni placu. Założenia. Całkowita ilość materiałów potrzebna do wykonania 1 m (bieżącego) nawierzchni betonowej wynosi 2,0 m, przeciętny dzienny postęp budowy 200 m (bieżących), przewidziana długość odcinka drogi, który ma być wykonany z danego składu materiałowego, 12 km. Z powyższych założeń wynika, że ilość dni roboczych wyniesie: 12000 a uwzględniając 10% czasu na niepogodę 66 dni. Przeciętne dzienne zużycie materiałów wyniesie: 200 X 2,0 = 400 m. Read the rest of this entry »

Comments Off

Posts Tagged ‘moja honda’

Zbyt maly kat skretu daje w wyniku zbyt krótka krzywa na zalamaniu trasy w planie

Posted in Uncategorized  by admin
September 3rd, 2019

Magazynowanie cementu. Od należytego magazynowania cementu w dużym stopniu zależy jakość i koszt wykonywanych robót, dlatego też magazyny cementu powinny być pod specjalną opieką laboratorium polowego. Cement jest dostarczany obecnie przez cementownię w workach papierowych. Magazyn cementu powinien być podzielony na działki, w których składa się worki jeden na drugim z przewiązaniem szczelin między workami, maksymalna wysokość warstwy worków może wynosić 2 m, czyli średnio około 2,3 t/m2. Na wielkie budowy drogowe oraz do wytwórni mas betonowych w niedalekiej przyszłości zostanie wprowadzony transport cementu bez opakowania, tj. Read the rest of this entry »

Comments Off

Next Entries »